De Activo-Band is een muziekgroep van Stichting Sport en Spel Gehandicapten uit Andel. Wij bieden mensen met een verstandelijke beperking de mogelijkheid om samen muziek te maken, elkaar te ontmoeten en plezier te beleven aan muziek.
De band bestaat uit ongeveer 30 leden. De meeste muzikanten spelen keyboard, maar er wordt ook muziek gemaakt op onder andere orgel, melodica, slagwerk, klarinet, klokkenspel, marimba en citer. Omdat veel deelnemers geen noten kunnen lezen, werken we met een kleurenmethode. Zo kan iedereen op een passende manier meespelen.
De Activo-Band repeteert iedere zaterdagmiddag van 14.45 tot 16.00 uur in ’t Buitenhoff in Andel. Tijdens de repetities oefenen we samen aan ons repertoire. Vrijwilligers ondersteunen de muzikanten waar nodig, bijvoorbeeld door mee te wijzen tijdens het spelen.
Eén keer per maand oefenen we ook op soundshapes: een soort trommeltje. De vaste repetities staan onder leiding van dirigent Martin Verbeek. De maandelijkse trommeltjesrepetitie wordt begeleid door Peter Vedder.
De Activo-Band treedt regelmatig op in de regio, bijvoorbeeld in zorgcentra, tijdens kerkdiensten of bij concerten op uitnodiging van muziekverenigingen en koren. Ons repertoire loopt uiteen van volksliederen tot christelijke liederen.
Voor nieuwe leden geldt op dit moment voorlopig een ledenstop. Wie interesse heeft in de Activo-Band of graag meer informatie wil, kan wel contact opnemen om te vragen naar de actuele mogelijkheden.
Voor meer informatie over de Activo-Band of voor afspraken kunt u contact opnemen met Marion Verbeek-Kant.
Telefoon: 06-47036691, bereikbaar na 18:00 uur
E-mail: [email protected]
Algemene contactgegevens van Stichting Sport en Spel zijn ook beschikbaar via het secretariaat.